השראה, מסירות והכרת תודה

PJ (נטוצי ג'וניור) הוא הקריאייטיב דיירקטור של נטוצי בשנתיים האחרונות. כניסתו הזכירה באופן מסוים את כניסתו של אלסנדרו מיקלה לבית האופנה גוצ'י ואת מהפך הצערת המותג שהוא זוקף לזכותו בארבע השנים האחרונות. מי שמכיר את הדמות הססגונית והמוחצנת לעיתים, התקשה לחשוב על העתיד לבוא עם כניסתו של PJ לאחד מתפקידי הליבה של המותג האיטלקי. נדמה שהוא הצליח ליצור מתח מרתק בין הערכים המסורתיים עליהם קם והתפתח נטוצי כמותג המסמל קלאסיקה על זמנית, ובין קריאייטיב חדשני המשלב תפיסות עולם מודרניות, עכשוויות. הדיוק שבו פועל PJ מייצר ניגודיות הרמונית. הוא אינו מבטל את העבר, ההיפך – הוא מציב אותו במרכז הבמה ולצד זאת מכניס רוח שמנשבת קלילות, מלטפת את המותג עליו גדל, מחבקת אותו ובמשב הזה עוטפת אותו בנימה מחודשת. העדינות שבה הוא משלב בין השניים יוצרת קוטביות מחד, אך מנגד כזו שמצליחה ליצור חיבור נכון, משלים, רב שכבתי. בראיון שהעניק לנטוצי ישראל בזמן התערוכה שפך PJ אור על תעשיית הריהוט הגלובלית, על העובדה שבתוך אינסוף נישות ופריטים על המותג ליצור בידול, כזה שיגרום לאנשים הבאים עמו במגע, להביע רגש, אולי לעיתים להיות בשוק, לחוות משהו שאולי לא ציפו לראות בנטוצי. לדבריו, הוא שואף לעצב מוצרים שההשראה לפיתוח שלהם, הסיפור שעומד מאחוריהם יעלו מעצם היותם מוצבים בחלל, שילד בן 8 או אדם בוגר יסיירו בין הפריטים ויחוו את המסר, את הדיוק, ההקפדה על בחירת החומרים והפרטים הקטנים.

שילוב אלמנטים בוטניים המרמזים על היחס שמקבל הטבע ועל ההשראות הצבעוניות שלו שהובילו לעיצוב הקולקציה - מתוך קולקציית AMALIA שהוצגה בביתן נטוצי.


לפי תפיסת עולמו עליך להיות נאמן ל- DNA של המותג ועדיין להיות אמיץ מספיק כדי ליצור בו שינוי. PJ מבקש לצרף קהל חדש לקהילת נטוצי, לגרום להם להכיר אותו, לאהוב את מה שהם רואים, לאפשר להם להיות חלק מהחזון העיצובי החדש של המותג. לדבריו, זאת המוטיבציה שלו ליצור.

את ה- DNA של נטוצי רואים גם בדור החדש של הקולקציות. הצבעים למשל עדיין משתלבים בהרמוניה באופן המקובל בנטוצי וכך גם הצורות.

נטוצי ממותגי האיכות האיטלקיים המוערכים ביותר, חוגג השנה 60 שנות פעילות בשדות העיצוב המקומיים והבינלאומיים. נדמה שזוהי הזדמנות מאתגרת נוספת ל- PJ  לבדוק כיצד היסטוריה מבוססת בת 60 שנה תפגוש במשב הרענן, החדשני שמביא עמו הקריאייטיב דירקטור הצעיר. ואכן, לצד הקו החדשני והצערת קהלי היעד של המותג, מעניק PJ את מירב הכבוד למורשת המותג המשפחתי. הוא מסביר שעליו לקחת בחשבון את העובדה שהמותג חוגג 60 שנה. מבחינתו חגיגות ה-60 הם סוג של חגיגת הודיה. להיות מסוגל להגיד תודה על זה שהמותג קיים 60 שנה זאת בעצם תודה גדולה לכל מה שסובב אותנו וקשור אלינו שהביא אותנו לכאן, שאחראי על ההישגים של נטוצי, הוא מסביר. חגיגות ה-60 הן הזדמנות מבחינתו לומר תודה למדרה טרה (madre terra) – אמא אדמה, המקום עליו פועלת נטוצי מיום היווסדה. לתפיסתו, הדיבור על האדמה, על הטבע הוא דיבור המאפיין את הלך הרוח  של נטוצי והוא ימשיך לאפיין אותו לעולם. ההסתכלות על הטבע, על אמא אדמה מתקיים לדבריו בשלושה מישורים – השראה, מסירות והכרת תודה.

השראה: הטבע הוא מקור ההשראה הגדול ביותר והוא עומד במרכזן של קולקציות מעצבי העל שהציגו בביתן נטוצי בתערוכה-

קולקציות DANDY של מרסל וונדרס, AMALIA בעיצובם של ברנהרט וולה ו- ERGO בעיצובו של רוס לאבגרוב הן דוגמאות לחלק מהקולקציות בהן החיבור לטבע וההשראה ממנו עמדו בליבת הפיתוח והיצירה. שיתופי הפעולה שעורך PJ עם מעצבי מוצר ידועים, כמו אלו שהוזכרו כאן, גם הם חלק מהאותה חדשנות תפיסתית שהוא מנחיל למותג.

מסירות: נדרשת מסירות רבה לתהליך כולו בכדי להצליח ללכד את ההשראות לכדי מוצר שמעביר את המסרים ואת הסיפור אך באותה מידה כזה שיהיה איכותי, מוקפד ומדויק.

הכרת תודה: PJ  מסביר כי עלינו להכיר תודה לסביבה שבה אנו חיים. לדבריו אנחנו לא יכולים לזרוק פלסטיק, לעשות שימוש במוצרים רעילים, לאסוף דברים מבלי לחשוב על הסביבה, מבלי לשאול מהיכן הגיעו, מאילו חומרים יוצרו. עלינו להיות מצפוניים יותר, לשים לב לדברים האלו. להכיר תודה לסביבה ולכבד אותה.

מיטה בעיצובו של רוס לאבגרוב מדגישה את הכרת התודה לטבע. מתוך קולקציית ERGO שהוצגה בביתן נטוצי בתערוכה


השפעות ימיות ויחס מיוחד לטבע ניכרים בקולקציה שעיצב מרסל וונדרס. מתוך ביתן נטוצי בתערוכה



שזירת התפיסות העכשוויות של PJ במסורת השורשית יוצרת סימפוניה חדשה, בה משולבים בדיוק רב מרכיבי שני הקטבים. כל אלו התלכדו לכדי ביתן מדויק בתערוכה – מסורת לצד חדשנות, רוח קלילה מפיחה רעננות בדגמים קלאסיים מאוד, צבעוניות ושימוש בפאטרנים ומפגש חומרי מרתק. הביתן תוכנן כחלל מרכזי החובק חללי משנה, המספרים כל אחד מהם סיפור אחר.

מרכיב הסיפור העוטף את הקולקציות השונות משמעותי מאוד בעיניו של PJ הוא מסביר שהסיפור הוא הדבר. הוא זה שגורם לאנשים להתחבר, להזדהות, לתקשר עם פריטים מסוימים. לדבריו מי שאוסף מוצרים של נטוצי לאורך השנים אוסף פיסות של סיפורים שיחד יוצרים סיפור עשיר יותר – אם מדובר בקולקציות של מרסל וונדרס יכול להיות שפעם רכשת ספה של דנדי ולפני כן שידה מהקולקציה של פוליה. זאת דרך חדשה למכור את המוצרים. אם אתה מספר את הסיפור והלקוח מתעניין בו הוא הופך להיות חלק מאותו סיפור. לפעמים מזדהה איתו, וודאי ששמח לספר אותו.

במהלך הראיון נשאל PJ על המוצר המנצח מבחינתו. עליו היה לבחור מוצר אחד מכל תמהיל מוצרי נטוצי לאורך השנים והוא בחר בספת ה- TEMPO, ספה שבחר עבור דירתו הפרטית. הוא מסביר כי מדובר בספה נוחה מאוד בעלת DNA מובהק של נטוצי אך מסמלת לא פחות את החדשנות שעוטפת את המותג – את המעבר מהקלאסיקה המסורתית לקו צעיר יותר  שמסמל את העידן החדש של המותג. היא סוג של סימבול לשינוי הכיוון הזה.

ספת TEMPO המסמלת את המעבר מהקלאסיקה המסורתית לקו צעיר יותר, היא הבחירה של PJ לפריט המנצח של נטוצי


PJ מעורב בתהליך היצירה כולו, מלווה אותו משלב הרעיון ועד הצבת המוצר המוגמר בחלל התצוגה. הוא מעיד על עצמו כמי שמתרגש בכל עת מחדש להיות בחדר ה- Prototype במקום שבו מתרגמים רעיון וקונספט לכדי משהו אמיתי וגשמי. המעבר מדו ממד לתלת ממד מרגש אותו, כל התהליך ההופך חזון עיצובי לכדי דבר פיזי מרתק אותו ואף מעמיד אותו על סף דמעות כשזה קורה. הוא מסביר שאחרי תהליך מורכב שבו הובלת רעיון ובסוף המוצר עומד בחנות ואנשים עוברים לידו מתייחסים אליו, גורם לו להיות גאה. הוא כמובן מעיד כי לא היה מצליח להגיע לכל זה בלי הצוות שלו, אך ברור שהאומץ להוביל מהלך כה דרמטי שמור לאמיצים כמוהו בלבד.  PJ מעיד על עצמו כי הוא בעל מזל שיש לו אפשרות לעבוד על משהו שהוא אוהב ולהביא בשורה אמיתית וחדשנית לעולם.

דגם La Scala פינתי

עוצב כמחווה לבית האופרה במילאנו


לסיכום, איתגרנו אותו עם משחק אסוציאציות קצר. אנחנו שאלנו, הוא שלף תשובה -

עבודה - פאשן

פוליה - פרחים

עיצוב - נטוצי

צבע – ורוד

אהבה- אני

שנאה – לא אוהב אנשים צבועים

עתיד - שינוי

אין כפל מבצעים והנחות, תוקף 30.04.19, מינימום 5 יחידות.


אולי יעניין אותך גם:

בואו נשים דברים על השולחן

אם יצא לכם לבקר באחת מתערוכות העיצוב האחרונות בעולם או לקרוא סקירה של אחת מהן, וודאי שמתם לב

קולקציה חדשה

העיסוק במירקמים והשילוב ביניהם עומד במרכז הקולקציה החדשה של נטוצי. מנעד רחב מאוד של בדים המאופיינים בטקסטורות מרהיבות,

נטוצי ממתינה לכם ב- SALONE DEL MOBILE

מעל ל-1300 מותגי ריהוט מכל רחבי הגלובוס יתקבצו שוב לשישה ימים בהם תוגדר תעשיית הריהוט לשנה הקרובה. SALONE