התמונה הגדולה


הערך הנוסטלגי

העולם שלנו היום מציע הרבה מהכל. אין סוף אלטרנטיבות בכל תחום כמעט, שגורמות לתמונה להיות גדולה מדי מכדי להתבונן על כולה במבט אחד ולכן הפך הצרכן המודרני לצרוך בחתיכות, חתיכות. על בסיס תפיסה זו השיקה הטרנדולוגית עדי יופה את הדו"ח הטרנדולוגי שלה ל- 2018 – FUTURE OF PIECES המאפשר לבעלי חברות ועסקים לתכנן ולחדד את האסטרטגיה שלהם מול הצרכן המשתנה. העומס הרב תחומי הפך באופן טבעי להיות אחד הנושאים המנותחים ביותר בקרב טרנדולוגים בינלאומיים.

התמונה הגדולה. לא ניתן לצרוך את כולה בבת אחת ולכן אנחנו צורכים חתיכות. תמונה: shutterstock


כשמדובר בעיצוב הבית ובאופנה, תר הצרכן אחר אלמנטים בעלי מטען, המביאים עמם סיפור. באופן הזה הוא מצליח לבודד פריט אחד מתוך ים הפריטים הדומים לו. בתוך היצע של אינסוף ספות כחולות, יבחר הצרכן המודע, את הספה הכחולה שנעשתה בעבודת יד, שמוצעת כסדרה מוגבלת, שהמעצב שלה בחר בגוון הכחול הספציפי בהמשך לחוויה מסוימת שחווה, המנמקת את הבחירה. באופן הזה, הופכת הספה מיוחדת, מבודלת מהשאר והיא מעניקה משמעות לבעליה.

ההתנהגות הצרכנית הזאת היא חלק מההשפעות על מגמת הקראפט המתעצמת מאוד בשנים האחרונות, המחזירה למרכז הבמה את העיסוק במלאכות יד מסורתיות ובאה להדגיש את אותה בחירה ספציפית בעלת המשמעות, המבדלת פרט מסוים מתוך התמונה הגדולה. הרצון לבודד, לבדל, להוציא את עצמנו מהכלל, להעניק לעצמנו ייחוד ולו רק בעיני עצמנו.

פריט עם מטען, שנעשה בעבודת יד, שמהווה חלק מסדרה מוגבלת, הוא פרט אחד שמעניק לנו בידול ומשמעות בין המון פריטים דומים. תמונה: shutterstock


הסדנאות ובתי המלאכה בולטים על רקע הביקוש לפיסות יחודיות בעלות משמעות. תמונה: shutterstock


אולי יעניין אותך גם:

על כורסת המעצב עם שולי אביטן

הכירו את המעצבת שולי אביתן, בעלת סטודיו לעיצוב פנים משנת 2005. עוסקת בעיצוב ובתכנון פנים של בתים פרטיים, משרדים

אופנה שלובשת ריהוט

  במסגרת הפקה מיוחדת במינה של מגזין סטייליסט ולאשה – "פנטזיה עולמית", לקחנו חלק בפרויקט המשלב 12 חברות

על כורסת המעצב עם ברברה ברזין

אירחנו את המעצבת ברברה ברזין, שסיפרה לנו על אחד הפרויקטים האחרונים שעיצבה בסטודיו. ברברה בעלת משרד מוביל לעיצוב