סיכום מילאנו


לא מעט אדריכלים ומעצבי פנים, הזכירו השנה את הסצנה שאפיינה את רחובות מילאנו בזמן התערוכה. SALONE DEL MOBILE, היא מהתערוכות החשובות בתחום העיצוב בעולם, והפכה להיות יעד חובה לאדריכלים ומעצבי פנים מקומיים. גיל רויטר, טרנדולוג ויזם עיצוב, מחזק את החוויה המתרחשת ברחובות העיר ומסביר שהיא מהווה מוקד עניין לא פחות מזה שמהווה התערוכה עצמה. רויטר מציין באופן כללי את הערך החווייתי ומסביר שהיום, מעבר למוצר טוב, אנחנו מחפשים את החוויה. היום לדבריו, עיצוב = חוויה והחוויה הזאת צריכה להיות מתורגמת למרחב הביתי. כשאנחנו נכנסים הביתה יש משמעות לריח, לצליל, לצבע, למרקם  ולהכל ביחד, למה זה עושה וכיצד משפיע על החוויה שלנו בתוך המרחב הביתי הפרטי. רויטר מציין את 'אל דקור קונספט' כאחד החללים האטרקטיביים שהוקמו בתוך טירה עתיקה, במילאנו, והציגו, במקביל לתקופת התערוכה, חוויית רכישה עתידית של מוצרים בתחום עיצוב הבית.

הרגע המשמעותי בתערוכה


סימה בכר, מעצבת פנים שבקרה בתערוכה מספרת שבאופן כללי, התערוכה עצמה וכל האירועים שהתקיימו סביבה באזורים אחרים במילאנו היו משמעותיים, מעוררי השראה והוכחה לכך שאין סוף ליצירתיות וליופי. נושא המשרדים, שהיה השנה אחד מהנושאים שבם התמקדה התערוכה, נגע באופן ישיר לעבודתי כמעצבת פנים, מספרת בכר, ומוסיפה, המייצגים בתחום התאורה, שהיתה המוקד השני בתערוכה, הוכיחו שתאורה היא חלק מרכזי בעיצוב-פנים וביצירת התמונה, האווירה ואפילו האשליה שאנחנו רוצים ליצור בחלל. בתמונה המצורפת, ביקשה בכר לצלם גוף תאורה שהרשים אותה במיוחד, מעצם האשלייה של האין-סוף שהוא מעניק. חוטים דקים במיוחד, שעליהם נורות קטנטנטת בכמות מאוד גדולה נתלו מתקרה גבוהה מאוד, כאשר בתקרה וברצפה נקבעה מראה - מה שיצר אשליה של המשכיות.


מימין המעצבת רויטל רודצקי ומרסל וונדר


מעצבת הפנים רויטל רודצקי, מספרת שאומרים שהתערוכה היא סיבה להגיע למילאנו וזה אכן נכון אך לדבריה, לרוב מה שמתרחש מחוץ לתערוכה הוא הדבר האמיתי. הזדמנות לפגוש אושיות מהתחום. רודצקי עצמה, פגשה את המעצב מרסל וונדרס  מ-moooi, בערב שהתקיים באולם התצוגה של נטוצי ואת רון ארד מדגים את הספה שעיצב באחד הביתנים בתערוכה. אלו, לדבריה, הרגעים שהופכים את השהות בתערוכה לחוויה של ממש.

הביקור בביתן נטוצי


ענת אגסי, מנהלת קשרי האדריכלים בנטוצי מספרת על החידושים שחשפה התערוכה בקרב המבקרים. אגסי ספרה על שיתוף פעולה עם האדריכל האיטלקי מאורו ליפריני שלמעשה עיצב כמה מהדגמים החדשים שנחשפו בתערוכה ולאחרונה הפך למעצב הראשי של נטוצי. עוד מוסיפה אגסי, התקיים בביתן החברה, מפגש בו 30 אדריכלים מהארץ נחשפו לחידושים האחרונים ובסופו נשארו לשיחה אינטימית עם האדריכל מאורו ליפריני. אגסי מסבירה שבתערוכה בכלל ובנטוצי בפרט, הושם דגש על הרבה בדים חדשים, שילובים של עור ובד ביחד. מערכות הישיבה המודולריות תפסו מקום רב. באופן הזה, מסבירה אגסי, ניתן להרכיב מערכת ישיבה מחלקים שונים המשלבים כל אחד חומרים וצבעים שונים. מעבר למערכות הישיבה, נחשפו בנטוצי דגמים חדשים של שולחנות אוכל, שולחנות סלון ודגם חדש של מיטה. מבחינה חומרית, ניכר בביתן שילוב של עץ וברזל, וברמה הצבעונית קובעת אגסי, הכחול קיבל את מירב תשומת הלב.

נטוצי אדישן, היא מסבירה, הוא ביתן נפרד שהופיע בתערוכה ובו ניכר מאוד גוון התכלת הבהיר.  אגסי מספרת על שיתוף פעולה שערכו עם ג'יימי דיורי, מעצב אוסטרלי, שהתמחה בעבר בעיצוב גינות ואף היה בעל פינה קבועה בתוכניתה של אופרה ווינפרי. דיורי הוא גם מעצב פנים ומעצב מוצר מוכשר והוא עיצב לנטוצי מיטה חדשה ופינת אוכל. בשני הביתנים מספרת אגסי, בלטו משחקי הטקסטורות, ההדפסים, התיפורים המיוחדים והצבעים. לדבריה כמעט ולא הוצגו בביתן מערכות בבד חלק. מעצבת הפנים, תמר שניאור, מחזקת את דבריה של אגסי ומוסיפה שבעת הביקור במתחם נטוצי נחשפה לשימוש בבדי קטיפה, שימוש בעץ, בגוונים ובטרנדים והעדכניים, להקפדה על רמות הגימור והירידה לפרטים הקטנים באופן מושלם, כמו למשל, סוג התיפורים, כיוונם, צבעם, גימור חיתוכי העץ בשולחנות ובכיסאות גם כשמדובר במיקומים נסתרים מהעין (כגון תחתית בשולחן או הכיסא) – תשומת לב המעידה על איכות המוצר.

בכר מספרת שזכתה להיות בין המוזמנים לאירוע המרשים של נטוצי במילאנו. בסיור שעשתה המעצבת בתצוגה, התרשמה מאוד מהרהיטים ומחברה שמכבדת את עצמה ואת לקוחותיה. המפגש בהמשך הערב, שבו השתתף גם דיורי, שידו בעיצוב פריטי ריהוט לנטוצי, השאיר גם הוא את חותמו על בכר.

גם רודצקי היית המהמבקרים בביתן נטוצי בתערוכה, והספיקה אף לבקר באולם תצוגת הקבע, השוכן במילאנו. לדבריה, בד הקטיפה נראה יותר בעיצוב הספות ומעניק מראה סקסי ונועז, ניכרת הירידה לפרטים בריהוט הנלווה ובחירות ושילוב אביזרי הסטיילינג ששומרים על מראה יוקרתי ואיכותי בקולקציה של החברה.

WHAT NEXT ?


אחרי ימים ארוכים של סיור והצצה ללב הפועם של עיצוב הפנים בעולם, ביקשנו לדעת מפי המבקרים עצמם, מה להערכתם הולכים להיות הטרנדים הבאים המשמעותיים ביותר בענף הזה.

רויטר, חוזר ומדגיש את הערך החווייתי ואת תרגומו למרחב הביתי. הערך הזה לדבריו הוא ערך שינחה את ענקיות העיצוב ואת הבוטיקים הקטנים. כולם מדברים היום במונחים של חווייה. המוצר כמוצר, פונקציונאלי, הוא אכן מוצר שמשרת קהל, אך הערך החווייתי הנלווה אליו, יעלה את ערכו הנתפס ואת האופן בו הצרכן מתרגם אותו. אפשר להגיד שהחוויה היא סוג של X פקטור. היא הדבר הזה  שמחפשים במוצר מעבר לפונקציה הישירה שהוא משרת.

בכר אומרת שדווקא אחרי ימים ארוכים של סיור והצצה ללב הפועם של עיצוב הפנים בעולם, התחזקה דעתה, שגם בשנה הבאה נמשיך לראות הכל מכל. כל עוד התמונה שניצור ללקוחותינו תהיה שונה, מעניינת והרמונית - ניתן יהיה לומר שזה יהיה הטרנד הנכון, כי בסופו של דבר, אנשים הם לא טרנד ולכל אחד מתאים העיצוב האישי שלו.

רודצקי מדברת על הקטיפה שנכנסה לא מכבר ולפי התרשמותה הולכת להישאר וכן, הצורות הגאומטריות. מבחינת הפלטה הצבעונית, להתרשמותה של רודצקי, הצבעים השולטים הם כתום חמרה, הרבה כחול עמוק וירוק. מהזווית החומרית, אפשר לומר שהברזל טיפס שלב ומופיע בשחור ובצורתו התעשייתית גם ברהיטים, הזהב מורגש היטב ובעיקר בשילוב עם שחור

שניאור מזכירה מספר טרנדים שנחשפו ובאו לידי ביטוי בתערוכה. הרטרו הסקנדינבי, צובר תאוצה ומתאים באקלקטיות, בניקיון ובפשטות שלו כמעט לכל סגנון אחר. הלבן מתחיל לפנות את מקומו לצבעים עזים, אם כי במינון לא גבוה. העץ, להתרשמותה של שניאור גם אם הוא כפרי ופחות משויף, שומר על אופי מעודן יותר, ובתחום התאורה, שמעבר לעובדה שהגופים הוצגו כפריט ריהוט לכל דבר, נחשפו בתערוכה חידושים בעיקר בדמות גופי תאורה המחוברים לפרטי ריהוט וכלי בית, כגון מראות, כוסות, ספלים, תחתיות מדפים ונוספים, ומעניקים להם אופי ונימה הומוריסטית. 

המעצבת רויטל רודצקי ומנהלת קשרי האדריכלים בנטוצי - ענת אגסי. צילום באדיבות רויטל רודצקי

רודצקי מדברת על הקטיפה שנכנסה לא מכבר ולפי התרשמותה הולכת להישאר. צילום: רוטיל רודצקי


אולי יעניין אותך גם:

טרנדים אחרונים בעיצוב תאורה

עולם העיצוב הופך לינארי מהפכת הלד שהחלה לפני 55 שנים ב-1962 הביאה לשינויים מרחיקי לכת בעולם התאורה ומשפיעה עד

ריהוט חללי עבודה ולימודים

חזרה לשגרה – זהו הזמן להציג לכם מספר פתרונות חדשים וסופר מעוצבים שישדרגו כל פינת עבודה או למידה: שולחן

מתחמם

מלבישים את הבית עיצוב עונתי מאפשר לחלל להיות תמיד מעודכן ובמקביל לשמור על ריענון קבוע. לכל עונה מאפיינים