תורת הסידורים


חוויית לקוח הוא ערך מרכזי המגדיר מותג מסוים. החוויה הזאת מגדירה את המותג תוך התבססות כמעט מוחלטת על החושים. הלקוח שחווה את המותג, חווה ניחוח, טמפרטורה, תאורה, סידור החלל ושלבים רבים נוספים המרכיבים את תהליך הבחירה והרכישה כולו. כל ניואנס, קטן ככל שיהיה, נצרב ומתחבר בסוף לכדי חוויה אחת. 

קיימת חוקיות ברורה מאוד המזוהה עם המותג, בכל הקשור לסידור הסטים בחנות


מבט על מסייע לדייק את הסידור ולהתאימו לקהלי היעד שעתידים לבקר בחנות


עיצוב חלל מסחרי הוא עיצוב הדורש יחס רב לקשר שבין המסחרי לאסתטי והחווייתי. מטרתו של חלל מסחרי ברורה מעצם שמו ועם זאת על המעצב להעניק ללקוח תחושה של כניסה למקום המדויק ביותר אליו בחר להכנס. בדיוק כמו בעיצוב פנים גם הקשר שבין המסחרי לחווייתי חייב לשמור על הרמוניה. מחקרים רבים העוסקים בפסיכולוגיה של הצרכן עוסקים בסוגיה ומעמידים פעמים רבות את הצרכן כמי שרוכש חוויה, הרבה לפני שרכש את המוצר הספציפי, ומי שרכש חוויה, סיכוייו לבצע רכישה בפועל עולים לאין שיעור.


ההקפדה על ניראות וסידור החלל ניכרים כבר מחלון הראווה

גוון הקירות משתנה בנטוצי בהתאם לסידור פרטי הריהוט והאביזרים בחלל


ובעניין חשוב זה, כדאי לחדד את הנקודה. חוויה אינה מסתכמת בניחוחות ופריטים יפים. לצרכן, גם אם אינו מודע לכך, אינסטינקטים המאפשרים לו, גם אם בתת מודע, להבין האם המצג שמציגים לו הוא חלק אורגני מהמותג או מהלך מתאמץ של מי שמנסה להיראות כמו. בעיצוב חללים מסחריים מציבים את הלקוח במרכז ומתייחסים לשלל עצום של פרמטרים שמטרתם להציג בפניו את תועלות המוצר, באופן החווייתי והמוחשי ביותר. לרמה האינטואיטיבית משקל רב בסידור חללים מסחריים. לקוח שנכנס לאולם תצוגה, נכנס מבחוץ. עד לפני זמן קצר, משהו אחר לחלוטין הטריד את מוחו והנה פתאום הוא בתוך עולם אחר. השניות הראשונות יתורגמו אצלו ליצירת אהדה או אנטיגוניזם. אם הצלחנו לחבר בשלב הזה את הלקוח לחלל, סביר להניח שגם המשך הביקור במקום יסב לו הנאה.

הסידור יוצר מראה TOATL LOOK המקל על הלקוח לדמיין את החלל המעוצב בביתו


בשבוע החולף ביקר בישראל המעצב האיטלקי Josepe Cassone שהגיע במיוחד לסידור חללי התצוגה של נטוצי בישראל. ענת זוהר אגסי, מנהלת קשרי האדריכלים של הרשת מסבירה שחלל החנות כולו משדר חוויה. חוויה שמתחילה בסידור החנות ומסתיימת בניחוח המזוהה עם המותג. עוד לפני הסידור בפועל מסבירה אגסי, מתאימים את הקולקציה לחנות הספציפית, לפי מאפייני הקהל באותו האזור. כחברה היורדת לפרטים הקטנים ביותר, יצרה נטוצי חוקיות ברורה מאוד בכל הקשור לסידור הסטים בחלל התצוגה. חשוב שהסידור יאפשר חיבור בין סט לסט כך שהעין תדע לקלוט את הפריטים במרחב ותוכל לייצר חיבורים ביניהם.

סידור באמצעות סטים המורכבים על פי חוקיות קבועה


מתחם התצוגה מורכב בנטוצי מסטים היוצרים סוג של טוטאל לוק המגדיר סגנון מסוים. כך למשל כל סט ישלב שטיח, שולחן צד וכריות. גם למבנה עצמו חוקיות ברורה. כשמדובר במבנה פינתי, לכורסא המשלימה מיקום ספציפי מול הספה. אם הפינה בצד ימין, הכורסא תעמוד באלכסון לה, מצד שמאל.

השולחן המותאם לסט פינתי יהיה תמיד שולחן מרובע. ספת תלת ארוכה תעמוד עם שתי כורסאות ושטיח צר הנפרס לאורכה. רגלי הכורסא יתאימו תמיד לרגלי הספה ורגלי השולחן המרכיבים את הסט. מבחינה צבעונית ייערכו משחקים התורמים לנוכחות של פרטי הסט בחלל. אם הספה בגוון

מסוים, השטיח ייבחר בטון בהיר יותר או כהה יותר, כדי להדגיש את הפריטים. סטים מסוימים משלבים עור ובד. אם הספה היא ספת עור, הכורסא יכולה להיות כורסת בד המתאימה לנראות הכללית המתקבלת ותורמת ליצירת מראה הרמוני. הסטים עצמם מוקפדים גם ברמת הסגנון המאפיין אותם. אם נבחרה ספה מודרנית לסט מסוים, כל שאר הפריטים המרכביבים אותו ידברו בשפה סגנונית זהה.

בעת סידור חללי התצוגה, מתכנן המעצב המסדר, אילו פריטים חדשים יכנסו לחלל, כמה מהם יהיו מעור וכמה מבד. בחירת פריטים חדשים שיכנסו לחלל התצוגה, מחייב בנטוצי גם החלפת צבעי הקירות בחלל, הנצבעים בהתאם לפלטת הגוונים שמגדירה הקולקציה החדשה כאשר כתמי הצבע הנועזים יותר באים לידי ביטוי בנגיעות. סידור הפריטים חייב להיות כזה שיציג את הפריט במיטבו ובאותה העת שניתן יהיה לראות במבט קצר את כל האפשרויות שהוא מציע.

הניחוח, חלק בלתי נפרד מהאווירה הנוצרת בחלל. לנטוצי קולקציית ניחוחות שיוצרו בהתאמה מושלמת ל- DNA של המותג, אחד מהם אף קרוי על שמה של אשתו הראשונה של נטוצי. כל מפיצי הניחוחות מיוצרים מחומרים טבעיים על בסיס צמחי אמבר, אקליפטוס ונוספים והם ניתנים לרכישה בחנויות המותג.


אולי יעניין אותך גם:

סיכום מילאנו

לא מעט אדריכלים ומעצבי פנים, הזכירו השנה את הסצנה שאפיינה את רחובות מילאנו בזמן התערוכה. SALONE DEL MOBILE,

COMFORT ZONE

חשמל הוא השחור החדש. תחת הקונספט הזה מעוצב הדור הבא של ספות הנוחות המציע מנגנונים מתכווננים שאחראים על

LIVING CORAL – COLOR OF THE YEAR

קרדיט תמונה: depositphotos זה יותר מעשור שחברת Pantone מצליחה לגרום לחרושת שמועות שמתחילה מתישהו בסוף אוקטובר בניסיון להמר