PJ נטוצי הדור הבא

האם Pasquale Junior יעשה לנטוצי מה שאלסנדרו מיקלה עשה (ועושה עדיין) בגוצ'י? נדמה שאין מסקרן יותר מתהליך שעובר מותג המבקש לפנות לקהל יעד נוסף בעל מאפיינים אחרים. זה מסקרן בשל התוצאה הסופית, אך יותר מכך, מסקרן מוחו הקודח של מוביל השינוי. על מה הוא חושב? מה החזון שלו? מה הוא רואה לנגד עיניו?

תמונה מתוך דף האינסטגרם האישי של PJ

הפחד עם שינויים מהסוג הזה הוא איבוד הנרטיב של המותג והחוט המקשר בין מה שהיה עד השינוי ומה שבא אחריו. למותג מבוסס וותיק יש קהל יעד וותיק ויש לדאוג שהשינוי לא יפגע בו.

PJ בנו של Pasquale Natuzzi אמן בנשמתו, בעל מידה רבה של תעוזה אוונגרדית, מנווט את NATUZZI כסמנכ"ל השיווק הבינלאומי של המותג, למחוזות בהם המותג לא דרך קודם. בראיון שהעניק ל- AD במהלך שבוע העיצוב בניו יורק הוא אמר שהגישה החדשה בנטוצי מבקשת לקחת את הקריאייטיביות של המותג ולהעמיק אותה בעבודה עם מעצבים בעלי חזון ולא עם כאלו שיודעים להחזיק עיפרון שירטוט. PJ תר אחר כאלו שיודעים להעניק אינטרפטציות מעוררות השראה ומקוריות של סגנון חיים, הבא לידי ביטוי בפריטים שהם מעצבים.

זה נכון שאלמנטים של קעקועים, גרפיטי וטכנולוגיה חכמה לא מתקשרים עם המורשת האיטלקית המתפארת ביחסה למלאכות היד ולמסורת, אך PJ רואה בשילוב אלמנטים אלו דחיפה הכרחית של הגבולות, כדי להוביל את נטוצי לעבר העתיד. הוא מסביר כי "עליך להיות בעל גישה פתוחה שתקבל ותכיל קריאייטיביות ברמות הגבוהות ביותר שלה, עליך להיות סקרן בכל הנוגע לעתיד וליכולת לגוון ועם זאת ערכי הליבה של המותג הוותיק נשמרים."

נדמה שהמראה החיצוני של PJ הוא סוג של טיזר לקונספט הצעיר והחצוף שהוא מבקש לשלב בנטוצי. שיער שחור משוך לאחור, טבעות צ'אנקיות מלאות נוכחות על אצבעותיו ואאוטפיטים היוצרים סוג של פרא מוקפד. מראהו הכובש לא היה מבייש דוגמני מסלול בשבוע העיצוב במילאנו. הוא נראה מלא קסם ועומק. עמוד האינסטגרם שלו מוחצן, מעניק חשיפה לדמותו המסקנת ובעיקר גורם לסקרנות באשר לשינוי.

תמונות מתוך דף האינסטגרם האישי של PJ

בראיונות האחרונים שהתקיימו עמו מסביר PJ כי אביו יצר את חברת הרהיטים מהגדולות בעולם ומבחינתו היא סוג של תכשיט יקר, אלא שהוא רואה כעת הזדמנות ליצור את ה- 'טסלה' (מכונית החלל שפיתח אילון מאסק) בתעשיית הרהיטים. הוא מתייחס ביראת כבוד למה שיצר אביו, אינו רוצה לבטל דבר אלא לבנות נדבך נוסף, תואם תקופה.

הקולקציות האחרונות כבר מביאות עמן את רוחות השינוי שמוביל PJ. שיתוף הפעולה עם מרסל וונדרס היה דוגמא מעוררת השראה לשינוי המתהווה ומי שביקר תערוכת 'סלונה דל מובילה' האחרונה שהתקיימה במילאנו נחשף לשתי קולקציות המבוססות על ארץ מולדתה של משפחת נטוצי, 'פוליה', אך האינטרפטציה לפריטי הריהוט שהרכיבו אותה הייתה צעירה ובעלת בשורה. קולקציות אלו של מרסל וונרדס ינחתו בקרוב בישראל.

בתערוכה זו הוצג גם שיתוף הפעולה עם LG שחשף שילוב טכנולוגיות מתקדמות בפריטי הריהוט ובחלל המגורים כולו. דוגמא נוספת לחזון המתהווה של PJ.

בשבוע העיצוב האחרון בניו יורק חשפו בנטוצי את כורסת ה- RE VIVE כשהיא משלבת עיצוב מחודש של אמני הגרפיטי האמריקאיים: Edward Grangeru, Jon Burgerman ו- Hektad.

PJ מאמין בשיתופי פעולה מעוררי השראה, נועזים, חדשניים, שנעשים עם מעצבים מוכרים ועם מעצבים מוכשרים הנמצאים בראשית דרכם. גם האמנים Eley Kishimoto ו- Camille Walala קבלו הזדמנות ויצרו מהדורה מוגבלת של עיצוב מחודש של ה- RE VIVE.

PJ מוביל את נטוצי מחברת ענק לייצור רהיטי איכות, למותג לייפ-סטייל בעל קו מעט צעיר יותר, מעודכן ומותאם לתמורות התקופתיות.

בראיון ל- WALLPAPER הוא מסביר שכאשר החל לעבוד בנטוצי, כולם היו סגורים בחדרים קטנים והאווירה לא הייתה אווירה של שיתוף פעולה. הוא שינה זאת, ובהמשך הרחיב את צוות השיווק עם מחלקת דיגיטל שאיפיינה את הפעילות ברשתות החברתיות, בהתאמה לדור המילניאלס.

לשיטתו אחד המאפיינים של הדור הזה הוא המגורים בחללים קטנים יותר, מה שגורם לחיפוש אחר הוורסטיליות ברהיט - שיהיה גם וגם ויחסוך בכך מקום בחלל. לכן חשוב מבחינתו בעיצובים החדשים שפריטים רבים בקולקציה יהיו מולטיפונקציונאליים ושפריט אחד לדוגמה ישמש לאכילה, עבודה משרדית ומנוחה.

כורסת RE-VIVE בשבע העיצוב בניו יורק

שיתוף פעולה עם אומני גרפיטי מובילים


אולי יעניין אותך גם:

ריהוט חללי עבודה ולימודים

חזרה לשגרה – זהו הזמן להציג לכם מספר פתרונות חדשים וסופר מעוצבים שישדרגו כל פינת עבודה או למידה: שולחן

THE WAY OF LIVING

הבשורות שהציגה נטוצי בתערוכת 2018 SALONE DEL MOBILE ביתן נטוצי בתערוכת SALONE DEL MOBILE שהתקיימה החודש במילאנו, הציג

על כורסת המעצב עם רחלי בן אבי

צילום: אורית אלפסי מעצבת הפנים רחלי בן אבי החלה את דרכה בתחום העיצוב, לאחר שנים רבות בתפקידים בכירים בתחומי