STORY TELLERS

שיתופי הפעולה של נטוצי עם מעצבי העל הם שיתוף פעולה עם מספרי סיפורים שמביאים אותם לידי ביטוי בחומר, צבע, צורה ומרקם, המתלכדים יחדיו לכדי פריט מעוצב

הויז'ואל חשוב ללא ספק. הוא הדבר שבסוף בוחרים להציב בחלל, אך היבטים פילוסופיים עמוקים יותר רואים בו תוצר סופי של דרך, של רעיון שהתרחב לכדי סיפור. התובנה הזאת היא סוג של אבן יסוד משמעותית בתמהיל הערכים והתובנות שמגדירים את נטוצי כמותג. זאת הסיבה ששיתופי הפעולה שעורך המותג עם מעצבי מוצר, מקבלים התייחסות מיוחדת. הקו המנחה את בחירת המעצבים הוא הרבדים באישיותם שמדגישים עומק וחשיבה, כאלו שמצליחים להביא את עולמות התוכן העשירים שלהם, את החוויות ולתרגם אותם לכדי סיפור שבא לידי ביטוי בחומר, צורה וגימור. התערוכה האחרונה במילאנו חשפה את המובילים שבהם- מרסל וונדרס אחד ממעצבי העל הבולטים בסצנה הבינלאומית הסביר בראיון שנערך עמו בתערוכה על השקפת חייו הפילוסופית דרכה הוא רואה עיצוב ואמנות כחופשיים, בלתי תלויים בגורם מסחרי. הוא נתן לדוגמא את פיקאסו והסביר שהוא מצייר ציור, לא כסף. הוא עושה אמנות. מאוחר יותר היצירה תגיע לגלריה, עיתונאים יסקרו אותה ויכתבו עליה בעיתונים ויגרמו לחשיפתה בקרב הציבור, שחלקו יאהב את היצירה וחלקו פחות. יווצר שיח סביב היצירה ובסוף גם יוצמד לה תג מחיר אבל התג הזה הוא הדבר הכי פחות חשוב בתהליך, לדבריו. נטוצי משתפת פעולה עם וונדרס כבר מספר שנים ומי שעוקב יכול להבחין במוטיבים חוזרים, בעיקר יחסו לפלטת החומרים והגוונים והשילוב ביניהם. הקולקציה האחרונה שהוצגה בתערוכה- DANDY, היא קולקציה שנוצרה על בסיס מוד בורד בוגר, מתוחכם, עכשווי, שההשראה ליצירתו היתה אדם קוסמופוליטי, רחב אופקים שמטייל בעולם הגדול- טועם, רואה, מגלה, אך בסוף כל מסע שלו הוא שמח לחזור לבית, למולדת, לריחות המוכרים, לנופים, לתחושת בית שמאפשרת להרפות, לנוח, לאסוף אנרגיות למסע הבא.

רוס לאבגרוב מחובר בנימיו לאמא אדמה, לטבע ובעיקר לרצון לשמור עליו. לאבגרוב שרואה בפשטות עוצמה גדולה, רואה בשיתוף הפעולה עם נטוצי, חברה בינלאומית גדולה שמאפשרת לאנשים גישה לעיצובים מעניינים, הזדמנות לייצר נגישות למוצרים אורגניים ברי קיימא. לאבגרוב מסביר שאורגני נתפס אצל רוב האנשים כאוכל אבל יש גם ריהוט אורגני. הוא מסביר על מערכת השינה שעיצב שהוצגה בביתן נטוצי בתערוכה ועל החשיבה שקדמה לעיצובה. אנחנו מבלים כ-30% מזמננו בשינה. מדובר בזמן בלתי מבוטל ועלינו כצרכנים לדאוג לבלות אותו באופן הבריא ביותר. לאברגרוב עיצב מערכת שינה אורגנית בה נעשה שימוש בדבקים אורגניים על בסיס ירקות. בסיס המערכת עצמה עשוי עץ טבעי ללא אלמנטים מכאניים. גם פלטת הגוונים נגזרת מאותה אג'נדה והעץ קרוב מאוד לצבעו הטבעי. כל אלו מבטיחים, לדבריו, חוויית שינה בריאה יותר.

מבחינה עיצובית התייחס לאבגרוב לדיאלוג יוצר עניין בין מערב למזרח. ניתן לראות במערכת אלמנטים סקנדיביים הבאים בדיאלוג עם מוטיבים מהתרבות היפנית. שני קצוות שונים אך גם עם לא מעט קווים משיקים, שאיפשרו את החיבור. לצד אלו, גם פוליה כמולדת של נטוצי קבלה התייחסות בפלטת הגוונים. פוליה נחשבת חמה, עם שמש יוקדת הצורבת את הצבע שבא עמה במגע.

לאבגרוב מסביר שהחברה השתנתה והחוקים השתנו בהתאם. אנחנו חיים בעידן של כלכלה גלובלית שמאפשרת לקנות הכל מהכל ומכל מקום אך לצד זה היא מביאה תובנות של קניה חכמה ומתחשבת -  קניה באופן נכון יותר, חכם יותר. נדמה שלאבגרוב מתכוון לא לקניה בקילו כי אם לקניה מידתית, איכותית שמתאימה לאדם הספציפי. הוא חושב שאדם צריך לקנות משהו שיאהב, משהו שירגיש שמייצג אותו. לא לקנות משהו כי הוא אופנתי אלא כי זה מתאים לאדם שבחר את הפריט המסוים. כשזה קורה, מסביר לאבגרוב, בעתיד, תרצה להעביר את הפריט המיוחד הזה הלאה לילד שלך, לחבר, יהיו לפריט הזה חיים פרק שני ושלישי בחייו, הוא יצבור סוג של נשמה, של היסטוריה.

לאבגרוב עובד גם עם מדפסות תלת ממד המאפשרות גם הן שמירה על סביבה ברת קיימא. בהקשר הזה הוא מזכיר את פרופסור נרי אוקסמן, ישראלית, מהחוקרות הבולטות בסצנת האדריכלות הדיגיטלית, העומדת למעלה מעשר שנים בראש מעבדת המדיה הדיגיטלית של אוניברסיטת המחקר MIT בקיימברידג' ובמרכז הפרויקט הנוכחי שלה עומד פיתוח של פלטפורמת יצור של חומר מבוסס מים, המשלב שימוש בפולימר שמקורו באוקיינוס. החומר מודפס בתהליך המשלב אוויר דחוס היוצר תבניות בצורת אריג - המתוכנן להתכלות באופן טבעי עם הזמן. לאבגרוב מסביר שהטכנולוגיה הזאת מאפשרת ליצור מקסימום במינימום. אני שולח מייל ומדפיסים לי את זה, הוא מסכם. 


מתוך קולקציית ERGO בעיצובו של רוס לאבגרוב

בנהרדט וולה – AMALIA היא קולקציה רומנטית של מערכות ישיבה המאופיינות בצורות מעוגלות רחבות, מזמינות להתרכבל ולהשתרע עליהן, מעניקות תחושה נעימה שמאפשרת התרפקות, והתרגעות. מערכות הישיבה יוצרות מעצם צורתן הייחודית חמימות מחבקת, המהווה סוג של eye catcher ומוטיב המזוהה עם הקולקציה. ההרגשה היא של קן עוטף חמים וביתי, הקולקציה משלבת מערכות ישיבה רחבות ידיים לצד כסאות בעלי צורניות דומה. סקאלת הגוונים שואבת השראה מפריחות עצי שקד ואפרסק ומייצרת משחקים רעננים ואלגנטיים של סקאלת הורודים והשמנתיים. ההקשבה לרחש הטבע, לתוצרת שלו ולהיותו מרהיב כפי שהוא, באה לידי ביטי בפריטי הקולקציה, הן מבחינה צורנית הדומה לקן והן מבחינת פלטת הגוונים.


מתוך קולקציית AMALIA בעיצובם של בנהרדט וולה שהוצגה בביתן נטוצי בתערוכה

מאורו ליפרני – מהמעצבים הוותיקים המשתף פעולה עם נטוצי כבר מספר שנים. Cava היא קולקציה בעיצובו, המושתת על אלמנטים מודלוריים המדגישים את חווית המשתמש. הקולציה כוללת מערכות ישיבה, שולחנות זכוכית קריסטל, שולחן קפה עם מסגרת מתכת ועוד. המודלריות מייצרת רב תכליתיות ומאפשרת לפריטים להיות רלוונטים בזמנים שונים לצרכים משתנים. מערכת הישיבה היא  אי נוחות בפני עצמו, מעוגן בבסיס עץ ומתכת עם מושבים רחבים ומשענות יד רכות ונדיבות. המושבים מאובזרים במנגנון חשמלי ומנגנוני התאמת זרוע, כך שניתן לייצר התאמה אישית של המנח הנכון באותה נקודה, בין אם המשתמשים בה מנהלים שיחה אינטימית, מארחים חברים או נהנים מהשתרעות. המערכת ניתנת להרכבה אישית של מודלים, המייצרים התאמה מושלמת לצרכים ולאילוצים של מידות החלל.


מתוך קולקציית Cava בעיצובו של מאורו לפריני שהוצגה בביתן נטוצי בתערוכה

אנריקו מארטי – SLAVA היא מערכת ישיבה מודולארית המשלבת שתי שפות אסתטיות ואמנותיות שונות, פוטוריזם המתבסס על שימוש ניכר באלמנטים גאומטריים והארט נובו שמעניק מקום מרכזי לאלמנטים בוטניים. קונסטרוקציית מערכת הישיבה עשויה מאלמנטים המזכירים צינורות מתכת עם רגלי פליז המהווים בנוסף אלמנט תומך בעל ערך דקורטיבי, למשענות. מערכת הישיבה אלגנטית מצד אחד, אך באותה העת מקפידה לשמור על קו מאוורר ורענן, והיא מגיעה עם פריטים משלימים של שולחנות צד היכולים להתמקם לצד המשענות או כשולחן אחורי, שולחנות קפה ועוד.



מתוך קולקציית SLAVA בעיצובו של אנריקו מארטי


ביתן נטוצי בתערוכה היה ביתן רחב ידיים שאיגד בתוכו חללי משנה שהוקדשו לקולקציות החדשות של המעצבים עמם משתף המותג פעולה. החללים הצליחו להעביר את סיפורי הקולקציות דרך צבע, חומר, מרקם וצורה.


אין כפל מבצעים והנחות, תוקף 30.04.19, מינימום 5 יחידות.


אולי יעניין אותך גם:

תערוכת Salone del Mobile 2016

Herman by Studio Memo   פסקואלה ג'וניור המכונה פי ג'יי (25), יורש העצר של נטוצי, הבן של פסקואלה

ביקור מעצבים בחנות הדגל של נטוצי במילאנו

victor vasilev   במהלך התערוכה אירחנו בחנות הדגל של נטוצי במילאנו קבוצה של 30 אדריכלים ומעצבים, שזכו לסיור

STUDIO MEMO

סטודיו MEMO הושק ב- 2011 על ידי פרופ' רוברטו טאפינסי והאדריכל מאוריציו מאנזוני כסטודיו לעיצוב פרטי ריהוט עכשוויים